آموزش, مقالات مرتبط با چمن مصنوعی تزیینی

11 روش نگهداری از چمن مصنوعی

روش نگهداری از چمن مصنوعی

چمن مصنوعی توانسته به خوبی جای خودرا دردکوراسیون داخلی باز کند ویک جایگذین مناسب برای چمن طبیعی است و همان شادابی و حس چمن طبیعی را درفضا ایجاد میکند و مانند چمن طبیعی احتیاج به آماده سازی خاک،کاشت،آب،کودورسیدگی و مراقبت مداوم ندارد. جلوگیری از مصرف بی رویه آب،کاهش هزینه نگهداری،طول عمر بالا و ایجاد فضای سبز درجاهای غیر خاص از جمله مزایاهای چمن مصنوعی میباشد.

اگر قصد خرید چمن مصنوعی را دارید روی لینک کلیک کنید!

راهنمای خرید چمن مصنوعی

نکاتی که باید در خرید چمن مصنوعی به آن توجه کنیم:

تراکم

دانه‌های چمن دریک مساحت تعریف شده (مثلاً سانتیمتر مربع) است. استفاده از چمن با ترکم بالافضای چشم نواز و عالی را ایجاد می‌کندو دوام بالاتری هم دارد وچمنهای با تراکم کم معمولاً برای فضا‌های کوچک که رفت آمد روی آن‌ها انجام نمی‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ چمن

چمنهای مصنوعی رنگ‌های متنوعی از سبز و قهوه‌ای هستند و رنگ‌های قهوه‌ای در قسمت‌های که نزدیک به زمین هستند استفاده می‌شود و این ترفند برای بهتر و طبیعی‌تر جلوه دادن چمن سبز هست

موارد مصرف چمن مصنوعی

استفاده درمحیط شهری
ایجاد فضای سبز دربام‌ها و بالکن‌ها
تزیین و ایجاد فضای سبز باغ ویلا
استفاده در مدارس و مهدکودک‌ها
ایجاد فضای مناسب برای نگهداری حیوانات خانگی
احیای فضای سبز درزمین بازی کودکان
پوشش زمین‌های ورزشی

11 روش نگهداری از چمن مصنوعی

روش نگهداری از چمن مصنوعی

برای افزایش، طول عمر، زیبایی و سلامت چمن باید موارد زیر رعایت شود ودرصورتیکه چمن دارای گارانتی محصول باشد نحوه نگهداری و مراقبت درحفظ گارانتی مؤثر است

۱ – از انجام هرگونه اقدام برروی زمین که از طرف شرکت تولید‌کننده تأیید نشده خوداری گردد.

۲ – از پاشیدن یا ریختن هرگونه مواد شیمیایی یا نفتی و مشتقات آن‌ها همچنین سایر حلال‌ها (مانند تینر) خوداری گردد.

۳ – استفاده از دستگاه برس زن با احتیاط مطابق دستور عمل باید انجام شود.

۴ – استفاده از کفش‌هایی با پاشنه نامناسب موجب صدمه خوردن چمن می‌شود و بهتر است به منظور استفاده مطلوب از کفش‌های مخصوص که دارای زیره و عاج مناسب هستند استفاده شود.

۵ – استفاده از وسایل تیز و برنده مانند تیغ و کارد و میخ روی چمن باعث صدمه می‌شود.

۶ – استعمال دخانیات و به کاربردن هر گونه مواد محترقه و آتش زامانند ترقه و فشفشه یا حتی منقل داغ روی چمن خوداری گردد.

۷ – حتی لا مکان به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی سیم‌های برق و اتصالات دور از چمن نصب شود.

۸ – چون اشعه آفتاب روی چمن برای زمان زیاد مؤثر است به منظور نگهداری و افزایش طول عمر می‌توان از پوشش‌های کتانی یا پلی استر مناسب که ترجیحا سفید رنگ هستند جهت پوشاندن سطح چمن استفاده گردد.

۹ – نگهداری روزانه چمن شامل نظافت و جاروزدن می‌باشد و نگهداری هفتگی شامل برس زدن منظم کردن فیلر‌ها و تقاطع اتصال چمن است همچنین بهتراست پایان هرروز کاری سطح چمن جارو شود تا برگ یا شاخه و مواد مشابه روی چمن باقی نماند و می‌توان برای جا‌های غیر شنی با جاروبرقی سطح چمن را جارو کرد.

۱۰ – لزوم آبیاری یا آب پاشی در هوای گرم چون هوای گرم باعث افزایش می‌شود ودر دوام چمن مؤثر می‌باشد و همچنین باعث روان شدن سطح چمن و متعادل شدن اصطحکاک می‌شود و ازجابجای آن جلوگیری می‌کند البته باید توجه داشت که به منظور جلوگیری از ایجاد جلبک در مکان‌های کم تردد بهتراست از سم مخصوص که غیر روغنی باشد استفاده شود.

۱۱ – چون جنس چمن از پلی اتلین هست در برف و یخ هیچ نگرانی وجود ندارد و صدمه‌ای به چمن وارد نمی‌شود و بهتراست برای پارو کردن برف از پاروچوبی یا برس‌های نرم استفاده کردواز نمک یا ضدیخ و سایر مواد شیمیایی به منظور جلوگیری از یخبندان استفاده نشود.

Visits: 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 20 =